Tekstschrijver voor technische bedrijven

Verras jouw medewerkers met een persoonlijke brief

Verras jouw medewerkers met een persoonlijke brief

Jouw medewerkers zijn belangrijk voor je. En dat wil je ze ook laten weten en voelen. Zeker in deze tijd waarin er bepaald geen overvloed aan technisch personeel is. Een cadeautje is leuk, maar om zeker te weten dat de boodschap overkomt mag een kaart of brief hierbij niet ontbreken. Zo zorg je voor verbinding met je medewerkers. En daar hoef je zelf helemaal niet veel tijd mee kwijt te zijn.

Wat maakt jouw technische bedrijf bijzonder?

Wat maakt jouw technische bedrijf bijzonder?

“Ik doe niet echt iets bijzonders”, zei een nieuwe klant tijdens ons eerste gesprek. “Ik installeer airco’s, maar dat doen heel veel bedrijven.” Dat klopt natuurlijk, maar wat je doet zit in meer dan het product of de dienst die je levert. De manier waarop je iets...

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Met de vakantie in je hoofd, de zon buiten en een veel te warme werkplek binnen is het schrijven van teksten waarschijnlijk niet jouw hoogste prioriteit. Om van je gebrek aan inspiratie nog maar te zwijgen… Toch wil je ook in de zomer werken aan de zichtbaarheid van jouw technische bedrijf. In deze blog help ik je op weg met 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten met een zomers tintje. Een goed idee is tenslotte het halve werk, toch?

Voorbereid op vakantie

Voorbereid op vakantie

Juli: vakantietijd. Hoewel het – door het nog steeds aanwezige coronavirus – een andere zomer is dan anders, gaan veel mensen nog steeds een paar dagen of weken weg. Ik ook! Begin deze maand verruilden mijn gezin en ik het altijd gezellige Tilburg voor een weekje boerderijcamping in Hengelo. Mijn eerste vakantie als ondernemer. En dat is toch iets heel anders dan een vakantie in loondienst. Ik neem je mee.

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

Hé, jij daar! Of moet ik zeggen ‘u daar’? Wanneer ik voor de eerste keer een tekst schrijf voor een bedrijf stel ik vrijwel altijd de vraag: spreek je jouw lezer aan met u of met jij? Zo zorg ik er niet alleen voor dat ik in mijn tekst dezelfde aanspreekvorm hanteer, maar krijg ik ook een goed beeld van de manier van communiceren van de organisatie. Persoonlijk, respectvol, benaderbaar of iets afstandelijker: de aanspreekvorm die je kiest bepaalt voor een belangrijk deel de toon van je teksten.

Dit kunnen referenties jouw technische bedrijf brengen

Dit kunnen referenties jouw technische bedrijf brengen

Staan er referenties op jouw website? En zo ja, zijn deze ook up-to-date? De afgelopen weken sprak ik verschillende technische bedrijven over – hoe kan het ook anders – de teksten op hun website en social media. Referenties zijn hier wat mij betreft een belangrijk...

Vijf redenen om te bloggen op jouw website

Vijf redenen om te bloggen op jouw website

Een blog op je website: is dat nu per se nodig? Nee – het is niet per se nodig. Maar ik raad het je wel enorm aan! Bloggen is een hele laagdrempelige manier om meer van jouw bedrijf te laten zien. Bovendien verbeter je hiermee het imago en de vindbaarheid van jouw organisatie en kun je er zelfs nieuwe klanten mee binnenhalen. Ik geef je vijf redenen om vandaag nog jouw eerste blog te schrijven.

2020

2020

Ik wens jou een geweldig 2020. Dat al je dromen uit mogen komen. 2019 begon voor mij met een dikke buik. Mijn ‘doel’ voor het jaar kon ik op 14 februari al afvinken toen Eva werd geboren. Dat er daarnaast nog veel meer zou gebeuren, en dat ik 2020 start als ondernemer...

In de lucht!

In de lucht!

December. Twee maanden nadat ik mij inschreef als freelance tekstschrijver bij de Kamer van Koophandel in Breda, is mijn website live. Hoera! Grotendeels zelf gebouwd en niet perfect – ik ben toch echt tekstschrijver en geen webdesigner. Maar ik ben er trots op. Het...